dissabte, 23 de març del 2013

vostè és aquí: mapa de situació universal

Avui agafarem una perspectiva d’ona

Els últims anys he estat especialment fascinat pel ritme, un fenomen que tota la vida m’ha atret -vaig començar a tocar el baix molt aviat- i que progressivament ha anat acaparant protagonisme en la vida. De ritmes de la vida n’hi ha molts, encara que de la majoria no som gaire conscients que siguin un ritme: la rotació de la terra, els cicles del fred, les fases de la lluna, les estacions, les marees, els rellotges biològics, les migracions, les generacions, cicles d’enfermetats, la respiració, el batec del cor, el cicle sexual de la reproducció, la locomoció bípeda, la música, els biorritmes, els ritmes hormonals, les taques solars... i molts més.

Paral·lelament sempre he pensat que la vida segueix una trajectòria d’ona. A més, les ones m’han acompanyat sempre en les corbes de dos tipus de programari en els que he passat milers d’hores: els filtres de compressió en multipistes d’àudio i les corbes de nivell del photoshop.

En un moment donat, em vaig adonar que tot ritme és també una ona, i que si tot és ritme -tal com diu un dels principis de la filosofia hermètica, amb el que he d’estar d’acord a la força- tot segueix també els principis de les ones.

Però no em vull estendre més, sinó tan sols compartir amb vosaltres aquest mapa d’ubicació universal, útil tan quan les coses van molt malament com quan van molt bé.



Ens recorda que si som a baix potser ja estem pujant, i que quan som molt amunt la caiguda és inevitable. A mi m’ha servit durant molts anys per situar-me, per animar-me en les pitjors èpoques i per mantenir-me alerta en els moments, pocs, en els que tot semblava anar molt bé.

3 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

A mi ara tot em va tan bé... espero que duri!

Ferran Cerdans Serra ha dit...

I tant, esperem que si! Vinga! :)

sargantana ha dit...

es una secuencia que es repeteix inevitablement...
com el dia segueix a la nit
pero aixo es viure...