dissabte, 2 d’agost del 2008

"timeline" de swurl, la nostra memòria visual

Fa dies vaig trobar un nova i, per a mi, fascinant aplicació web: swurl. En aquest lloc, després d'afegir les urls dels nostres comptes al flickr, youtube, digg... es genera una pàgina amb tots els posts, fotografies, videos, etc segons els anem publicant. Fins aqui no és res diferent al mugshot i altres webs, que ha ofereixen aquesta mena de recopilatoris, automatitzats, de bona part de les nostres aportacions a la xarxa. Però el que fa diferent a swurl és la pestanya "time line", una manera diferent de presentar tot aquest contingut segons l'anem generant.

A mode de "planning" anual, però orientant per a mirar enrera, amb una sola ullada recorres el teu passat visualment. A nivell pràctic això et pèrmet cercar en un instant quin cap de setmana, o bé quins dies exactes, vas compartir aquella meravellosa excursió a tuixén, per posar un exemple, més ràpidament que amb una agenda o amb un calendari de paret.

Però a més d'aquesta utilitat pràctica, el que trovo més fascinant és el seu funcionament com a "memòria històrica visual", una mena de diari visual anual, gràcies al qual en qualsevol moment podem mirar enrera i saber què estàvem fent fa 4 anys... amb una ullada veiem el nostre passat proper i el no tant recent, i a més en una aplicació del tot automatitzada, que no haurem de mantenir un cop configurada.

Llàstima de tenir tan temps la càmara amb la data equivocada. Tal i com vaig comprar-la, vaig deixar-hi la data que duia de fàbrica, primer perquè pensava que tampoc feia falta tenir aquesta informació al dia, i després més aviat per desidia, i això fins ben bé al juny d'aquest any. Les fotos em solen dur bons records, i ara em molesta no veure-les al dia real en el que vaig tirar-les: segons la meva "línia del temps", l'excursió a Tuixén va ser el 08 de Gener del 2007, quan en realitat vem difrutar-la el 3 de maig d'aquest any... (per sort, hi ha dues fotos d'Olympus E-3, que com que és de la Laia duia la data correcta, que així ho testimonien)

Però vaja, què fi farem, a veure si us feu un compte vosaltres, i almenys en els events que haguem compartit em podré orientar millor!

El meu timeline, que teniu en el bloc "personal" de la dreta, és doncs aquest: http://fcerdans.swurl.com/timeline