divendres, 11 de juliol del 2008

adéus

on exiliar-se
quan expressar una opinió
s'equipara a no respectar
la dels altres?


N 'hi ha que s'ofenen perquè no només no els dones la raó al 100%, sinó que, si hi discrepes en part (o en la seva totalitat), a sobre ho manifestes en paraules, és a dir, t'atreveixes a donar la teva opinió. Això hi ha gent que no ho suporta, ja que, segons aquestes persones, si no els dones la raó incondicional al 100% els estàs faltant al respecte. I això inclou donar-los la raó però expresant un lleuger matís. "No respectes la meva opinió", diuen, quan en realitat els fot que tu pensis diferent... O, senzillament, et veuen a tu diferent, el que en aquest cas significa inferior? O potser, si se senten atacats, deu ser per una mena de complexe, perquè que jo sàpiga ningú s'ha mort per tenir una opinió diferent a la meva, i jo no m'he mort per fets inversos a aquest (avui estic complicat de llegir, jeje)

En definitiva, si algú ens recrimina que no respectem la seva opinió perquè no li estem donant la raó incondicional al 100%, sinó que estem expressant els nostres matisos, és raonablement factible que ens trobem davant d'un ésser dogmàtic intransigent que no accepta opinions que no siguin la seva. Però, un moment... això no és del que ens acusa aquesta persona? També n'hi ha, doncs, que es dediquen a acusar al altres del que ells fan, i aixó és exactament el que feien els nazis, amb el Goebbels al capdavant, amb els seus països veïns, als prolegòmens de la 2a guerra mundial... No crec que sigui, doncs, casualitat.

Un cop dit això, és tan fàcil parlar en 3a persona del plural! Si ho he escrit és perquè penso que aquesta és una actitud que tots hem sofert personalment envers els altres, en alguna etapa de la nostra vida, o en alguna hora d'aquest dia... Com deia un que no recordo, tothom és imbècil durant gran part del dia, es tracta d'intentar no superar la mitja... En aquest cas, de no caure en aquesta actitud per molt malament que estiguem. Potser per això va bé escriure el que pensem i sentim, per a compartir-ho i detectar-ho si ho patim.

Buf, si divendres ja estic així, no vull pensar en com estaré dilluns al matí!! XDXD Bon capde!!!!!