dissabte, 12 de juliol del 2008

"qualsevol temps passat fou pitjor"

Quan veiem les coses negres o tèrboles, moltes vegades mirem enrera per a fixar-nos tan sols en el millor d'entre tot el que hem passat, i d'aquesta manera compadir-nos de lo malament que ens va tot en el present... Perquè no fem al revés i cerquem moments difícils per a adonar-nos de lo bé que estem en l'actualitat? Aquest és el propòsit d'una llista que fa més d'un any que penja d'un taulell de suro al menjador de casa. Quan les coses sembla que vagin malament, la rellegeixo i tot sembla aparèixer de cop en les seva dimensió autèntica, relativa al total d'experiències acumulades. És llegir-la i riure, enriure'm de mi pel que passava aquest dia i també de les raons que em fan estar malament en el present.
La llista, que així en petit no es veu gaire bé, és la següent (en cursiva els comentaris actuals):

COSES QUE NO FUNCIONEN (07-04-07)

- Cotxe, robat i avariat (per a robar-me'l em van espatllar el contacte, el tenia al mecànic. Val a dir que posteriorment em va arribar una multa per estacionament indegut, ja que qui fos que el robés el va deixar al mig del carrer... per sort en reclamar me la varen treure)
- Fluorescent cuina fos (Cap problema si tingués llum natural per a veure-m'hi o diners per a comprar un altre fluorescent)
- Mail feina no va (això ja és més habitual, però l'email de la feina no m'anava des de feia dies)
- TV fosa (La TV va dir prou i es va fondre, no és que la miri gaire, però per a les películes si que la trobava a faltar: encara que les pogués veure per l'ordinador, per a mi res com veure-les en pantalla gran)
- Llibreta bloquejada (Una d'aquelles ocasions en les que la llibreta queda bloquejada i tens d'esperar a veure quan podràs passar per l'oficina)
- Tarjeta caducada (La meva última esperança aquell dia, treure diners amb la tarjeta per a comprar un fluorescent, entre altres coses, es va frustrar quan em vaig adonar que la tarjeta acabava de caducar de feia molt poc)
- Labavo WC sense tub (El tub del WC va petar i encara sort que hi era i vaig tancar el pas d'aigua. En dies posteriors vaig aconseguir arreglar la tassa auxiliar de l'altra punta del pis i almenys no tenis de visitar els bars de la zona tan habitualment)

És a dir, era dissabte a la tarda, no tenia diners en efectiu (això no apareix a la llista), ni per a sortir ni per a comprar el fluorescent de la cuina, tenia la llibreta i la tarjeta inoperatives, no podia mirar la tele, tampoc anar al WC, i encara menys agafar el cotxe per allunyar-me d'aquest cúmul de micro desastres... Què podia fer? Doncs, el primer de tot, agafar un paper i un boli (que curiosament funcionava!) i fer una llista per a quan, més endavant, veiés les coses més negres del que són.

I és que en realitat qualsevol temps passat fou pitjor, o, dit d'una altra manera: qui no s'alegra de respirar és ben bé perquè no vol!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Aquest és molt bo... tota una lliçó del que hem de fer quan tenim un mal dia. Res de compadir-se, s'ha d'intentar veure les coses de manera positiva: el títol ho diu tot.

Laia