dimarts, 30 de juny del 2009

apreciacions infundades

De la vida és un poema

Quan surto de casa per unes hores, de nit, sempre deixo un parell de fanalets encesos per a que la meva gossa no se senti tan fosca ni tan sola, com una senyal de que me'n vaig però que tornaré. Un dóna una llum groga, l'altre vermellosa i projecta estrelles al sostre. Ahir, quan ja era a la porta de sortida, vaig adonar-me que em deixava alguna cosa i vaig tornar a entrar al menjador. En obrir la llum, vaig trobar-me l'alai ajupida al terra observant fixament el fanalet vermell, espaordida.
Malgrat que intento compensar-ho, la mania de pensar que el que és bo per a nosaltres és bo pels demès la devem tenir molt arrelada culturalment.

6 comentaris:

neus ha dit...

ais... això deu ser per les formes que dibuixen al sostre...

tenir animals de companyia, que més que animals són companys, et fa aprendre un munt de coses i et fa canviar molts punts de vista.

:)

Ferran Cerdans Serra ha dit...

i tant! cada dia aprenc moltes coses d'ella, les coses senzilles i importants de la vida; el pèsol deu ser també un bon company, i a la foto també està mirant amunt, també tens fanalets o és que l'hi ensenyaves una anxova? ;-)

Clidice ha dit...

no hem d'oblidar mai que malgrat el corrent d'afecte les bèsties no són com nosaltres. De tota manera, a mi, els llums vermellosos em posen força neguitosa.

Ferran Cerdans Serra ha dit...

efectivament, aqui hi havia dues vessants interpretatives; a voltes ens oblidem de que són animalons diferents a nosaltres, però m'ha semblat més important destacar la part humana de l'assumpte: que solem veure-ho tot a través dels nostres ulls; a mi els llums vermells m'encanten, em donen molta seguretat, i per això en primera instància podria pensar que als altres també els agraden, el que seria un conflicte segur si visqués amb tu! ;-)
gràcies pels comentaris!

zel ha dit...

Pobreta, ...vols dir que no hauria preferit sortir amb tu? Deixar-la amb un llum vermell potser li provoca malsons!


Petonassos!

Alegria De La Huerta ha dit...

doblement erroni en el cas dels animals supose... error antropocèntric, i difícil de deslliurar-se'n.