dimecres, 19 d’agost del 2009

quan més penso més m'equivoco

Paralysis of Analysis: Overthinking and Bad Decisions [article publicat a "Neuromarketing", trobat via Marketing & Strategy Innovation Blog], o el que és el mateix, més arguments per a escoltar la nostra intuició. Si voleu estalviar-vos la lectura, la conclusió de diversos experiments seria aquesta: The quick emotional choice proved to be far superior to the “reasoned” choice. En el disseny, la primera idea sol ser la millor, així com en fotografia la primera foto, i penso que la ment ens proporciona sempre una bona resposta directa a les decisions que la vida ens obliga a prendre. Massa vegades ens equivoquem per manca de determinació en l'estadi inicial de cada nou repte, i un cop activat el pensament conscient els resultats són imprevisibles.

Això no vol dir que tinguem de deixar-nos endur per la compra compulsiva, per posar un exemple nefast, però si que cal incidir en donar més control en la presa de decisions al pensament inconscient, que no pateix les limitacions de la ment conscient.

Laments del tipus "si en realitat ho sabia", "vaig estar a punt", "m'ho imaginava però no vaig tenir el valor de..." haurien d'anar quedant enrere, abocant-nos a la vida per comptes de mirar-la des de la barrera.

5 comentaris:

Clidice ha dit...

bé, jo vaig aprendre, tot jugant a bàsquet, que la primera idea sempre és la bona, si rectifiques a mitja acció, si et mostres indecisa, acabes esguerrant-la. És tan senzill i tan difícil com acceptar prendre decisions i ... la responsabilitat derivada d'elles, tant si l'encertes com si no. :)

neus ha dit...

La meva iaia Margarita ja ho deia: el primer pensament és el que val :)

Ferran Cerdans Serra ha dit...

doncs si, tants estudis per a corroborar coses que ja sabem! jejeje però per molt que les coneguem, val la pena refrescar-les per interioritzar-les el suficient com perquè ens ajudin a la propera a prendre la decisió correcta; és a dir, la que ens proposa el pensament inconscient. O tal i com diuen, i encara que l'àmbit d'aplicació no sigui necessària ni estrictament ell mateix, "la ment et pot enganyar, el cor no"

mar ha dit...

m'agraden les teves reflexions...
de vegades la raó ens porta per camins tortuosos i perduts, camins sense sortida,...
la intuïció és més clara, més transparent, més sincera, més directa,...
massa vegades la raó ens 'matxaca' i és l'aturador de les decisions immediates i ens n'acabem penedint...

Ferran Cerdans Serra ha dit...

moltes gràcies mar, m'alegro molt de que t'agradin! fa molts anys que intento seguir tan com puc les meves intuicions, que gairebé mai solen fallar si ens referim a la presa de decisions, però tot i així, i tot i saber-ho, el pensament sempre està diposat a espatllar-ho tot... que difícil que és gestionar les nostres pròpies cabòries!
Salutacions,